2 Dagen Melbourne

18 april 2015 - Melbourne, Australië

2 dagen er voor uit getrokken om Melbourne te zien.

Met de tram konden we vanaf de camping de stad in. In de stad had je vrij reizen, waar we graag gebruik van maakte.

Onze 1e stop was Federal Square. Een groot plein bij de yarra rivier. St Paul Kathedraal lag hier ook aan. Deze was erg mooi met glas in lood ramen en mozaïek werk.

Toen met de circle tram naar Docklands gereden. Deze tram is een oud trammetje wat rondje om het centrum maakt. Docklands is erg modern centrum bij de haven. Bij een koffiehuis wat lekkers bij de koffie genomen en even uitgerust.

De volgende stop was Queen Victoria Market. Een overdekte markt waar van alles te koop is. Soort Beverwijk. Leuke souvenir gekocht daar.

Het begon te regenen en we gingen richting stad. We kwamen Chinatown uit. Daar het Chinees Museum ingedoken. Warm en droog en leuk om te doen. De grootste draak was er van 55 mtr lang. Er werd verteld over de emigratie en het gouddelven. Het ontstaan van Chinatown, en WW1. 25 april is Anzac dag, soort 4 mei. Dan worden 1e WW herdacht en alle slachtoffers van de oorlogen daarna.

Wat ook interessant was om de verhalen te lezen van de mensen die hier heen geëmigreerd waren. Erg boeiend.

Hierna elkaar geappt om te gaan eten. Een Chinees restaurant vlakbij museum. We namen een rijsttafel met kleine loempia's, soepje, kipgerecht, en als hoofdgerecht eend, rundvlees en garnalen met nasi.

Stond boneless Duck op de kaart, maar zat nog vol botjes. De garnalen wáren met eiwit saus. De saus maar niet genomen. Het smaakte ons verder goed. Toen vroeg ze of we dessert wilde. Wij meteen commentaar: dat zat er toch bij! IJs met caramel saus kregen we.

De rekening werd gebracht. Wij: er zat toch koffie bij? Ja dat kwam er aan. Vervolgens komt hij met creditcard of we de bon willen tekenen. Was onze pas niet, maar van andere tafel.

De koffie werd besteld. 1 cappucino en 2 flat wihte (koffie met melk). Ger griezelde al. Gauw long black laten komen, zat er een melkkannetje bij. Wij in een deuk. Die Chinees begreep er niks meer van.

Na het eten naar de skytower Eureka gegaan. Op de 88e verdieping genoten van de skyline bij nacht van Melbourne. Ook nog een kaart gepost bij de hoogste brievenbus van Australië.

Rond 21.00 gingen we terug richting camping. We waren allen moe van de dag.

De volgende dag wat rustiger aan gedaan. Eerst met de tram naar de markt, want we wilde ook het deel met eetstalletjes zien. Dit gedeelte was net zo mooi als in London de Covent Garden. Hierna wat geshopt in de binnenstad en het park Fitzroy Garden in gegaan. Het huis van James Cook hadden ze hier neer laten zetten vanuit Engeland.

Vele bruidspaartjes waren druk met fotoreportages. Wel 8 verschillende bruidsparen gezien. Onze voeten en knieën hadden rust nodig. Dus op een bankje bijgekomen. De kids gingen hun eigen gang. Die geappt waar we gingen eten. Ze hadden een lekker Italiaans restaurant gevonden vlakbij het park. Een mooie afsluiting van Melbourne.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke:
    18 april 2015
    Zo dat is weer heel wat wat zullen jullie moe zijn hihihi.
    Maar wel leuk allemaal je ziet wel wat
  2. I de Muijnck:
    18 april 2015
    je zullen best aangekomen zijn, zoveel etentjes.
    Geniet er maar goed van dan kun je er weer een hele tijd tegen.