De Terugreis

28 april 2015 - Almere, Nederland

Het was een directe trein verbinding naar het vliegveld. Op het vliegveld nog wat kleins gegeten als avondeten, wat geīnternet en skip-bo gedaan.

Het vliegtuig vertrok mooi op tijd. En zat erg vol. Naast mij een oudere dame die op familie bezoek was geweest. Zelf had ze er ook een tijdje in Australië gewoond.

Na filmpje kijken kregen we diner en daarna gingen we tukje doen. Van 0.00 tot 9.00 (Australische tijd) met tussenpozen geslapen. Hierna filmpje gekeken en op telefoon/tab spelletje gedaan.

Om 6.00 (Arabische tijd) kwam het ontbijt. We genoten ondertussen van een mooie zonsopkomst. En kort daarop landde we in Dubai.

Met de bus naar de terminal, door bagage check en met de trein naar de volgende terminal.

Het vliegveld glanst aan alle kanten. De vloer is een spiegeltje. Verder veel zilver werk, kamelen beeldjes en Arabieren beeldjes te koop.

Tussendoor even opgefrist zodat we fris aan boord gingen. De aansluiting verliep vlot. Nu zat er een jongeman naast mij die bergingswerkzaamheden deed in Dubai en nu naar huis ging.

Het vliegtuig zat weer erg vol. 1 kindje wat veel huilde, maar na de fles ging slapen (gelukkig). Nog 6,5 uur te gaan. Filmpje kijken en wat gepuzzeld. We vermaakte ons prima. Op tijd eten en drinken.

Wel een beetje raar dat je met de tijd meevliegt. Je bent een halve dag verder, maar nog geen minuut vooruit.

Om 13 uur landde we op Schiphol. Bagage was allemaal meegekomen, zelfs de gehavende tas van Sonny en Lianne die we mee hadden gekregen.

We namen de trein naar Almere. Het was erg druk op Schiphol met vakantiegangers en oranje feestvierders. Even proppen tot WTC-station, hierna zitplek. Met de bus verder naar Huis. Om de drukte te omzeilen in stad al op de bus gestapt. Van een afstand genoten we van de vrijmarkt. Dit jaar geen vrijmarkt voor ons, we waren te moe.

Als welkom stond een mooie bos oranje rozen en oranje tompoucen op ons te wachten. Dankjewel vriendin Woutje.

Na 30 uur vliegen voelde we elk botje en onze spieren. 's Avonds heerlijk een bad genomen en bijtijds naar bed. Wat lag dat bed heerlijk.

De was draait, boodschappen in huis.  We komen weer in het gareel van het dagelijks leven.  En wat ook fijn is, we gaan van de herfst in Australië over in de lente in Holland. Kom maar op met die voorjaarszon.

Dit was het dan voor ons, betreft het logboek. Tot gauw, vrienden en familie.

1. I de Muijnck:
    28 april 2015
    Heerlijk zo'n reis veel om op terug te kijken, we hebben een heel boek met verslagen, maar persoonlijk contact is toch fijner.
    tot spoedig ziens
  2. Lucie:
    28 april 2015
    Hoi Jetje jullie hebben een mooi vak. Gehad en heerlijk van alles genoten ja gek is dat he datje met de tijd mee vliegt.
    ja toki je komt weer in het dagelijkse gebeuren.maar je kan op iets moois
    terug kijken.
    xxxxxxx
  3. Lucie:
    28 april 2015
    Jetje en gernog bedankt voorjullie leuke verhalen ik heb ze gelezen niet altijd gereageerd maar dat kwam door de drukte in huis sorry xxxx
    geniet samen nog van jullie vrije dagen xxxx
  4. Joke:
    28 april 2015
    Nou het was wel wat allemaal hoor jullie hebben weer van alles gezien en het fijne was jullie hebben ook een gezellig tijd met de kids gehad en dat was ook leuk maar het is nu Nederland op naar het wek maar weer ik heb erg genoten van jullie reis dank je wel xxxxx