De laatste 2 dagen in Sydney

26 april 2015 - Sydney, Australië

Na het ontbijt richting Georgestreet gelopen. Vandaag is Anzac day(soort 4/5 mei). 100 jaar geleden begon de strijd op Galypoli bij Turkije. Héél Australië en Nieuw Zeeland zond troepen daar naar toe. Het was voor het eerst dat Australië als 1 natie iets deed en daarom die dag het begin is voor Australië als eenheid.  Tevens worden alle Australische gevallenen herdacht van WW1 tot nu.

De Parade startte bijna bij het Hotel en liep via Georgestreet door de stad. Vele korpsen deden mee. Van WW2 en de latere oorlogen. Oudere die moeilijk ter been waren reden in een jeep mee. Vele muziekkorpsen waren er. TV opnamens werden gemaakt en Ger filmde ook erop los.Om 2 uur was de parade afgelopen en gingen de winkels weer open. Er werd ons verteld dat de Ozzie het verder in de kroeg ging vieren.

Om 13 uur kwamen S & L hun tassen stallen in het hotel. Ze hadden de camper in geleverd en gingen nog even de stad in. Wij gingen in de parken lopen, lekker rustig.

's Middags laat kwamen we samen bij het hotel. Er was regen, hagel en onweer op komst. We gingen maar een potje Yahtzee doen. Sonny had wel 8 yahtzee's gegooid en Lianne 5x. Een goede afsluiter.'s avonds was het droog en gingen bij Machiatto eten. Het was zo veel dat ik een half toetje mee naar huis kreeg.Sonny &  Lianne namen nog even een douche en we deden nog een laatste potje yahtzee. Hierna namen we afscheid van elkaar.

Om 23 uur namen ze de trein naar het vliegveld en gingen daar nog wat tukken voordat het vliegtuig naar hun volgende bestemming vertrok, Bali. Lianne zou daar haar vader weer zien, die nog een extra vakantie had opgenomen.Wij kropen voor de laatste keer ons hotelbed in om te slapen.

De volgende dag hebben we uitgecheckt, maar de bagage nog bij de conciërge gelaten. Zo konden we nog even de stad in.Koffie genomen bij Queen Victoria Building. Daar hangt een oude klok met afbeelding van de eerste landing bij Australië. Om de klok vaart een bootje elke minuut een rondje. Rondom afbeeldingen van de kust van Australië. Verderop hangt een andere klok onder een kasteel. Elk héél uur speel er aan een zijde een verhaaltje af.Na wat rond gehangen te hebben gingen we richting de Rocks naar het noedeltentje. Hier lekker gelunched.  In de Rocks is elk weekend markt. Hier wat rondgelopen. Helaas zat het weer niet mee, de hele dag regende het.

Nog even in de lobby van Hotel bij gekomen voordat we de trein naar het vliegveld namen.Onze vakantie in Australië zit erop. Gelukkig thuis nog een paar dagen vrij om bij te komen.

Iedereen die ons via het blog gevolgd heeft, wij hopen dat jullie mee konden genieten. En bedankt voor alle leuke reacties. Morgen (thuis) zullen we het laatste verhaal plaatsen en de laatste foto's. Tot gauw, xxx Ger & Henriëtte.

1. Joke:
    26 april 2015
    En zo was het over nou jullie hebben een mooi reis gemaakt hoor maar er komt een eind aan goede vlucht naar huis ✈️✈️
  2. I de Muijnck:
    26 april 2015
    Ja dat was het dan, eerst maar eens bijkomen en dat de draad weer oppakken, we hopen op een goede reis, en tot gauw.