Van Bombala naar Kiama

Primair2

00:34

lianneformer

Laatste stuk naar Sydney

Laatste stuk naar Sydney 22 april 2015 Lianne heeft een nieuw reisverslag geplaatst in Kiama. Klik op

Nieuwe gecategoriseerde e-mail

6 Reclame

van Douglas Newsletter NL, Transavia, vouchercloud, Zoweg.nl en VeluwseBron

The Wave Almere

foute party 30 mei

Het bericht kan niet getoond worden, uw mail software ondersteunt geen HTML!

Ik wil graag de volgende notitie met jou delen.

Via Bombala naar Kiama Vanochtend eerst rondgelopen bij de wetlands van Sale. Een vogelrijk gebied.

maandag

Ingrid

Ingrid heeft gereageerd op jullie foto

Reislogger Hallo Down-South2015, Ingrid heeft gereageerd op jullie foto: Ik ga deze even als

zondag

Ik wil graag de volgende notitie met jou delen.

Onderweg naar Sale Om 10 weer op pad. Ruim 3 kwartier erover om Melbourne te verlaten. Na een stukje

zondag

The Wave Almere

Message from The Wave Almere

Beste Henriette, Het is tijd om te evalueren en waar nodig uw trainingsdoelstelling aan te scherpen.

11 apr.

Arie, mij 3

Pa & Ma

Oh ja, die app. Pa vertelde dat hij met jullie via “swappen” communiceerde en dat werkte goed. Geen

8 apr.

Nieuwenhuijzen, Harry

Casino

Beste leden, Hier weer een activiteit van de PV voor 25-04-2015. Mvg, PV

30 mrt.

Pearle Opticiens

Bevestiging afspraak

Bevestiging van uw afspraak bij Pearle Opticiens in ALMERE Geachte mevrouw Bouwhuis,

11 mrt.

mij, Joke 3

Reis route Zuid Australië

Zal het wel uitprinten voor jullie. Groetjes Op 11 mrt. 2015 19:20 schreef "Joke de Muijnck

11 mrt.

Reis route

-- Vriendelijke groet Henriëtte

8 mrt.

Hans, mij 3

FW: Voorlopig overzicht lezingen kernteam Fairfok

Daar gaat het niet om Henriette J er staat weer veel onzin in van de raad Alleen maar om je op de

7 mrt.

Vodafone

Bevestig je e-mailadres

Beste Meneer BOUWHUIS, Gefeliciteerd! Je hebt nu een eigen My Vodafone account. Je beheert nu zelf je

3 mrt.

Ingrid, mij 4

Fwd: Haakpatroon

Brei HaakMar

Lekker sushi! Hebben wij ook gegeten zaterdag. Het was de suprise party van Ben... We zijn dus weer

24 feb.

Anouk Backstage

Anouk's nieuwe merchandise lijn en.... ga in bad met Anouk

Kun je de nieuwsbrief niet goed lezen? Klik dan hier. Anouk's nieuwe merchandise lijn en.... ga

7 feb.

Hans Prins

Blog Almeerdaagse, vervolg

Beste Henriëtte, Vandaag op http://www.almeerdaagse.nl/blog.html: Bloggen werkt echt ?/! 8 februari 2015

4 feb.

Connexxion Webshop

Uw bestelling via de Connexxion Webshop

Geachte mevrouw H Bouwhuis, Bedankt voor uw bestelling in de webwinkel van Connexxion. Wij wensen u

1 feb.

Bouwdoos1 - Synology Dis.

inloggen Maandelijks schijfintegriteitsrapport op Bouwdoos1

Beste gebruiker Dit het maandelijks schijfintegriteitsrapport van de schijven op Bouwdoos1. U kunt de

26 jan.

Bouwdoos1 - Synology Dis.

inloggen DSM-update is gereed voor installatie op Bouwdoos1

Beste gebruiker Er is een nieuwe versie van DSM gedownload en klaar voor installatie. Meld u aan bij

26 nov. 2014

Herman Visser

RE: Communicatiemiddelen

Beste mw Bouwhuis, Hartelijk dank voor uw mail. Als uw moeder een An droid tablet ( geen Apple) heeft

[email protected]

Henriëtte Bouwhuis

aan mij

15 uur geleden

Details

Via Bombala naar Kiama

Vanochtend eerst rondgelopen bij de wetlands van Sale. Een vogelrijk gebied. We hadden mazzel dat het droog was met de wandeling en zelfs zon zagen. De rest van de dag wisselde de zon en de buien zich af.

We reden door afwisselend landschap. Heuvels met weilanden, bossen en langs de kust.

Bij Lakes Entrance gelunched en genoten van het uitzicht over de baai (met zon). Toen we wegreden een hoosbui.

's middags landinwaarts door de bossen gereden. Hier waren  duidelijk de sporen van de branden te zien van afgelopen jaar. Hele hectares met verschroeide bomen.

Bij Bombala meteen gekeken bij het Platypus reservaat. Over onverharde smalle weg erheen gereden. Een avontuur op zich. We verwachte een huisje met informatie en een gids. Het was een plek aan de waterkant met info borden en een plateau waar je naar de waterkant kon kijken. We moesten zelf gaan zoeken. Het werd wel al wat schemerig, maar we zagen alleen eenden. Geen eendenbekdier helaas.

Het was koud, 7 graden. Maar ja we zitten nu ook in de Snowy mountains. Gelukkig sneeuwt het niet en hebben we een kachel aan boord.

Op de terug weg zagen we allemaal kangaroo's. Langs het pad was een paarden racecourse en de skippy's rende achter elkaar over de baan heen.

In Bombala de camping opgezocht. Het terrein zag er verzorgd uit. Bij een caravan stond office manager. Daar stond een man die een paar tanden mistte te zwaaien dat we bij hem moesten zijn. Dale legde alles uit en we kregen een plekje bij de rivier. Wie weet zien we morgen vroeg daar de Platypus.

Het was een kleine verzorgde camping met verwarmde ruimte bij de douche. Over een maand ligt hier sneeuw en komen de mensen ook camperen.

's Avonds werden we verrast met kangaroo op het menu met groente loempia in koolblad en hete bliksem. Mmmm.

Het was een koude nacht geweest, 5*. De kachel ging weer vroeg aan. Om warm te worden werden er pannenkoeken gebakken.

De weg richting kust verliep met vele haarspeld bochten. Hoe meer we de berg afdaalde hoe hoger de temperatuur en de zon kwam weer door.

Bij Narooma mooi uitzichtpunt gezocht om te lunchen. Het waaide flink aan de kust en de golven waren erg onstuimig. Voor de baai lagen golfbrekers. In de baai zelf was het een kalme zee. Temperatuur inmiddels 16 * . Dat gaat de goede kant op.

De hele middag echter alleen maar regen. Op het nieuws stond overstroming bij Bondi Beach (Sydney).

Omdat we lekker vlot door reden wat extra km vandaag. Zodat we morgen bijtijds in Sydney zijn en tijd hebben om spullen in te pakken..Ger en ik gaan dan naar hotel en Sonny en Lianne hebben de camper nog een paar dagen.

De camping ligt aan een baai. Het stormt flink en de golven zijn huizenhoog. Voor het donker nog wat foto's gemaakt. We staan wat hoger op de camping redelijk beschut voor de wind en vlak bij de wc/douche.

Vanavond onze laatste avond samen in de camper.

Gelukkig kan je overdekt BBQ-én in Australië. Dat word het diner. En daarna Yahtzee, wat we vaak deden deze vakantie.

1. I de Muijnck:
    22 april 2015
    Sorry ik had de camera uit staan met Skype.
    We zullen het meer moeten doen, dan went het.
    Goede reis terug en nog veeeeel plezier